Affärsnytta med ett IT-system brukar oftast inte handla om en enda stor revolutionerande funktion. Pang! Och så tjänar man en massa. Nej, istället är det många små moment i din vardag som köpare som tillsammans skapar värde.
Vad är värdet då? Jo, med FORESTCRM handlar det om att spara tid. Tid som kan användas till att träffa fler markägare. Och tid skapas i många små processer i vardagen. För Erik, vår egen virkesköpare, innebär hans tidsbesparing ungefär ett extra besök i veckan, vilket är 16,000 mer (än utan systemstödet) kubikmeter virke per år. Du kan själv räkna ut vad det innebär för ditt företag.
Oavsett om du är köpare eller köpchef jobbar ni mot samma köpmål, men processerna kan se lite annorlunda ut. Börja med att ställa frågor om din egen vardag, för att ringa in var du kan tjäna just din tid:
KÖPARENS VARDAG:
…och KÖPCHEFENS:
Med FORESTCRM har du svaren på dessa frågor , vilket kan summeras i form av affärsnytta:
AFFÄRSNYTTA:
Olika situationer i Erik's virkesköparvardag finns inspelade i hans egen videokanal: