logo
  • Hem
  • Affärsnytta
  • Köp
  • Om
  • Support
  • GDPR
  • FOREST BI

Affärsnytta med ett IT-system brukar oftast inte handla om en enda stor revolutionerande funktion. Pang! Och så tjänar man en massa. Nej, istället är det många små moment i din vardag som köpare som tillsammans skapar värde.

Vad är värdet då? Jo, med FORESTCRM handlar det om att spara tid. Tid som kan användas till att träffa fler markägare. Och tid skapas i många små processer i vardagen. För Erik, vår egen virkesköpare, innebär hans tidsbesparing ungefär ett extra besök i veckan, vilket är 16,000 mer (än utan systemstödet) kubikmeter virke per år. Du kan själv räkna ut vad det innebär för ditt företag.

Oavsett om du är köpare eller köpchef jobbar ni mot samma köpmål, men processerna kan se lite annorlunda ut. Börja med att ställa frågor om din egen vardag, för att ringa in var du kan tjäna just din tid:

KÖPARENS VARDAG:

  • Går det att följa upp mina affärer i tidig fas eller finns de bara i mitt huvud?
  • Gör jag kontaktlistor systematiskt eller reagerar jag bara på förfrågan?
  • Hur gör jag för att inte tappa givna löften?
  • Är jag proaktiv nog att inte tappa affärer?
  • Hur enkelt är det att följa upp en kundträff?


…och KÖPCHEFENS:

  • Kan jag se historik på en fastighet eller markägare vid föräldravikarie eller storm?
  • Hur kan jag förkorta inkörningstiden för en nyanställd köpare?
  • Kan vi lära oss av varandra och har vi en gemensam norm för vårt arbetssätt?
  • Följer vi den nya EU-lagen om registrering av personuppgifter?

Med FORESTCRM har du svaren på dessa frågor , vilket kan summeras i form av affärsnytta:

AFFÄRSNYTTA:

  • Kom ihåg allt du lovat – öka lojaliteten
  • Historik på fastighet och markägare – minimal startsträcka för ny köpare
  • Kontakta rätt skogsägare proaktivt - bättre chans till affär
  • Notera affärer på gång – ger koll på affärsläget
  • Hantera kundträffar smart – låt systemet spara din tid

Olika situationer i Erik's virkesköparvardag finns inspelade i hans egen videokanal: